torsdag 22. januar 2009

På tirsdag stod jeg opp, gikk til bussen og satt meg på min faste plass sammen med Marius(minimyhre), Fredrik, Anniken og Edvard. Dere er bare så søte, kan ikke finne bedre bussvenner enn dere. Men hele greia var det at når vi hadde kommet oss til barneskolen i Høyjord så alle disse bedritene ungene hadde kommet seg av så startet vi som vanlig med updates fra helgen og litt sånn. Så da vi var på vei til Andebu, der skolen er. Rett før det så startet vi en sånn fin samtale som endte med bråk på diskusjon. Det hele startet med at vi snakket om noe som jeg ikke husker en dritt av, fordi jeg ble irritert/opphengt i det det endte med. Marius og meg blei litt interesert i nord, sør, øst og vest, å dermed stilte spørsmålet; hvor er egentlig alle disse retningene, når de i mine øyne såkalte Verdensforskere er helt sikre på at jorda er rund og at jorda ligger i et univers som ikke ender kan si at øst er der og nord er der osv.. Når den store stygge klumpen vi bor på snurrer rundt seg selv og i tillegg ligger i et univers som ikke ender å da har disse forskerene allerede sagt at de ikke kan si at nord er der, sør er der, vest er der og at øst er der? Men så begynner Anniken og snakke om Europa, Europa er heller ikke i nord, sør, øst eller vest! for siden verden ikke vet hvor den er så kan ikke Europa vite hvor den er!

Finnes det Nord, Sør, Øst og Vest, når jorda er i et univers som ikke ender?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar